Wednesday, November 17, 2010

nak berubah ??

bismilahirahmanirahim ..
hurm aku neyh bukanlah seorang yang pandai berkata-kata dalam bidang agama terutamanya...
aku bukanlah AKMAL ZULKARNAIN, FAIZ HUSAINI, FIKRI SAFIAN dan MIZAN .. =)
btw i'll try to say something untuk seorang yang
bernama rakan .. :)
nak mintak tolong aku ubahkan ko..?
sorry lah kerana aku nieyh bukanlah sesiapa
melainkan mintaklah pertolongan daripada ALLAH
kerana DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita =)
apa salah ko..?
hurm aku rasa bend nie x perlulah diterangkan kerana
sendiri taw buat sendiri tanggung salah la arn??
jangan salahkan orang kenapa membenci+menyampah
dengan anda kerana sume disebabkan oleh perangai anda...
jadi inisiatif ko nak beruabah tue bagus btw dengan
mintak pertolongan ALLAH is the best way =)
baiklah..
ape yang aku leyh cakap sama je apa yang aku da mesej ko arn...
peranah dengar arn ayat quran nie..
"wahai orang-orang yang beriman, masmasuklah ke dalam ISLAM secara keseluruhandan jangalah kamu ikuti langkah syaitan keana ianya musuh yang nyata bagi kamu..."
-surah al baqarah ayat 208-
jadi...
*jangan sesekali tinggal solat fardhu dan khusyuk dalam solat itu penting...
*jangan tengok benda2 x elok sbb ia boleh melemahkan ingatan..
*dan kalau boleh tiap2 hari baca quran sbb itu kitab panduan kita =)
*cuba hafal ayat2 quran sbb ia boleh mnguatkan ingatan =)
*apa2 pun berbalik kepada ALLAH...
kita selalu dengar arn..
ISLAM IS THE BEST WAY OF LIFE...
jadi jangan sekadar dengar semata-mata try cari buktinya =)
sekali lagi aku cakap..mmg ak xlayak nk ckp sal mende2 cm
neyh sbb ak xbyk sgt ilmu bab2 neyh ... cume nak
memperingatkan diri sendiri dan orang yang membaca .. okeyh =)
...ALLAH tidak membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya... :)
always remember that....
till next post ,,,
umiasierahamir
11A+ SPM 2011

No comments:

Post a Comment