Sunday, August 28, 2011

no tittle =.=!

bismilahirahmanirahim
28 ramadhan 1431h

tak taw nak post apa apa actually
just i have a story

since dulu. satu soalan yang sensitif kat aku. setiap kali orang tanya mesti mata dah berair. tak suka bila cikgu cikgu tanya kat kelas, " siapa kat sini dia anak yatim? " yes! this qustion very very sensitive to me. dunno why even i'm not that person. satu je aku fikir. 
kesian nya kat dorang. 
bila kena tanya camtue tak rasa sedih kew? 
tak teringat kew dorang dekat mereka?

itu persoalan yang aku terfikir la
tapi nak tenangkan hati just jawab dalam hati,
" oh benda da lama nak nangis,meraung,melalak pun apa guna. dah takde tetap takde..."

bagi aku, 
aku tak kuat lagi untuk hadapi sume nie.
kehilangan orang tersayang dan semestinya terpenting dalam hidup..
respect giler kot kat korang yang dapat hadapi sume nie dengan tabah
=) siti nur aisyah othman
=) farah hazwani
=) nurul fatihah yaacob
=) ijok
=) syed muharam
=) zulhilmi yasin
=) affiq aizzad
dan lain lain


tetiba teringat,
even time atuk aku meninggal pun, ayah aku nangis teruk giler kot. btw itu still oke, hidup dah boleh tampung sdiri, ada orang lain nak support. tapi kalau sekarang jadi kat aku. xtaw la en . nauzubillah juga la. mungkin sebab  itu ALLAH tak bagi aku lagi dugaan itu sebab DIA tahu aku tak cukup kuat untuk menghadapi sume ini.

kepada kawan kawan sekalian,
hargailah ibu bapa anda sebaik mungkin supaya tidak menyesal di kemudian hari. selagi mereka masih ada berjasalah kepada mereka.
kepada mereka yang sudah kehilangan mereka yang tersayang, doalah mereka di tempat yang terbaik kerana sesungguhnya hanya 3 perkara yang akan sampai kepada kita setelah meninggal dunia antaranya ialah doa anak yang soleh. doalah,mengadulah banyak banyak kepada ALLAH kerana DIA Lebih Maha Mengetahui.

*pesanan untuk diri sendiri juga*

walau apapun yang terjadi kat kita, ingatlah kembali semula kepada ALLAH.
ALLAH sayang kita sebab tue dia bagi dugaan kat kita supaya ingat DIA.
sentiasa ingat mengingati kerana sesungguhnya manusia itu sifatnya PELUPA


BY:
umiasierahamir
11A+spm2011

No comments:

Post a Comment